19 Nisan 2012 Perşembe

"Yaban Mersinli , Böğürtlenli" Kedidilli Pratik Pasta


Pasta yapmak çok zevkli bir okadar da yorucu. Her pasta yapışımda yaptığım o güzel lezzetin tadına bakamamanın üzüntüsünü yaşadığımı hissetim :) Ve kendim içinde bişeyler yapmanın vakti geldi diye düşünerek pratik yöntemle süslediğim kedidilli pastayı yaptım. İçine neler koymadım ki... Pandispanyası kakaolu nemli kek, kreması beyaz ganajla hazırladığım çok güzel bir tat ve içine yaban mersini , böğürtlen ve fıstık kaplamalı çikolatalarla doldurduğum bol malzemelerden oluştu. Bloğumda tarif yayınlamak her zaman aklımdan geçiyor. Fakat bir türlü bloğum için kendimi programlayamıyorum. Bilgisayar başında geçirdiğim vakit beni çok yoruyor nedense. Uzun süreli bakamıyorum ekrana. Bu kez kararımı verdim ve tarif yazmak için kendime vakit ayırdım. Farklı denemeler yapmak isteyenler, kendi pastalarını hazırlamak isteyenler ve tatlı sevenler kağıt kalemi alsınlar ellerine, tarifimiz geliyoooooooor.... :)

KEK İÇİN MALZEMELER

  1. 6 YUMURTA
  2. 2 SU BARDAĞI UN
  3. 1,5 SU BARDAĞI ŞEKER
  4. 1 ÇAY BARDAĞI ILIK SU
  5. VANİLYA
  6. KABARTMATOZU
  7. 2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO   

Öncelikle yumurta ve şeker kabarana kadar çırpılır. Diğer malzemeler ilave edilerek 160 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 1 saat kadar pişirilir. 

KREMASI

150 gr. Beyaz çikolata
Bir kutu süt kreması

Süt kreması krem şanti kıvamını alana kadar çırpılır. Benmari usulü eritilmiş olan beyaz çikolata kremanın içine ilave edilerek çırpılır ve soğumaya bırakılır. (En az bir saat dolapta bekletilmesi gerekli)

Pandispanyamızı katlandırıp arasına kremamızı ve istediğimiz meyveleri ilave ederek katlandırmamızla pastamış bitmiş oluyor :) Bu pratik tarifi mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Blog Directory by Blog Flux

kolay ulaşın